13 december 2012

Gijs alweer twee jaar oud!

Samen met pappa Walter boekje lezen
Werd z'n achternichtje Lizzy gisteren 1 jaar oud daar werd Gijs vandaag alweer 2 jaar. Roos en ik hadden pech met de trein en we kwamen meer dan een half uur te laat op de verjaardag van onze Gijs. We werden desondanks door een vrolijke jarige ontvangen. Hoog zwangere dochter en schoonzoon Walter als trotse ouders van de alweer tweejarige; een leuk jong gezin.
Natuurlijk had ik een boek voor hem gekocht en dat wist hij al door de verpakking heen. Rustig pakte hij het uit en samen met pappa Walter ging hij het direct doorbladeren; hij is gek op boekjes. Roos had een naambordje met Gijs erop; Walter vond dat zo leuk dat hij het direct op de deur van z'n kamertje heeft geplakt. Ook had ze een zacht olifantje, een geschenk van haar hoog-bejaarde moeder voor de nieuwe baby die eind januari geboren wordt. Ook had ze een stel piepkleine sokjes voor het nieuwe babietje.
Arja vertelde dat Gijs gek was op het boekje over de paarden dat ik hem vorig jaar op z'n verjaardag had gegeven. Maar dan moest zij het wel voorlezen want ze haalde allerlei gekkigheid uit wat de pret natuurlijk vergroot. Als iemand anders het op een minder enthousiaste wijze voorleest, dan neemt hij het boekje terug en geeft het aan Arja. Die is het inmiddels een beetje zat en verstopt het boekje af en toe. Was dus een goede keuze destijds.
En toen kwamen de taartjes op tafel; Gijs lustte het best en at er met smaak van; desondanks at hij ook nog een boterham voordat hij z'n middagdutje ging doen. Die kleintjes kunnen eten als een wolf; maar ja, ze groeien dan ook flink op deze leeftijd.
Leeker smikkelen van een taartje
Hij begint nu te praten en kan al heel goed duidelijk maken wat hij bedoelt. Wat gaat die ontwikkeling van die jonge kinderen toch ongelooflijk snel. Maar bovenal is hij een lief, vrolijk kind. Ik deed nog damespaard/herenpaard/boerenpaard met hem. Dat vond ik als klein kind ook zo leuk weet ik zelfs nu nog. Ik vind het toch wel heel leuk om opa te zijn.
Na z'n boterhammetje vielen Gijs' ogen bijna dicht; hij was duidelijk toe aan zijn middagslaapje. Wij gingen er vandoor; Arja zou het nog druk genoeg krijgen.
In de binnenstad van den Haag vielen we met onze neus in de boter; een concert in de hal van het stadhuis van den Haag. En misschien niet geheel toevallig zat m'n vriend Huib daar ook te luisteren. Een kwartet van Corelli en een trio van J.S. Bach. Vervolgens een Indische rijsttafel gescoord bij restaurant Poendjak tegenover het Binnenhof. Op de terugweg in de trein zat ik vast te fantaseren dat ik over een poosje met Gijs naar Naturalis zal gaan om hem al die dieren daar te laten zien. Leuk kindermuseum net als het museum in den Haag zelf naast het Haags gemeente museum. Nou ja, we zien wel wat er van komt. In ieder geval kijk ik met veel genoegen terug op deze gezellige familiedag. 

Geen opmerkingen: