08 mei 2024

Wegdromen

 Geïnspireerd door een opmerking van Maarten van Koningsbergen in het clubblad van "de vrienden", waarin het afscheid wordt aangekondigd van deze bekende NLse zanger, keek ik op Youtube naar een lied van Fauré dat hij noemde vanwege de subtiele inzet voor de zanger. En dan ben ik verloren en ga wat heen en weer en kom dan via de nationale brombeer Maarten van Rossem terecht bij "The Byrds" met een toegang tot al hun singles uit mijn jeugdjaren. "Eight miles high, mr Tambourine man" en zo en dan zit ik op deze wat verloren ochtend die ik vulde met het bakken van gehaktballen en het lezen van de laatste bladzijden van "Verweven Leven" van Merlin Sheldrake. Ach die metalige klanken van de elektrische gitaar, wat een nostalgie voor deze liefhebber van Bach en andere oude componisten. 

Geen opmerkingen: