18 mei 2024

Schiphol en verder

 De taxi brahct ons keurig op tijd naar Schiphol en al snel vonden we Karel, degene die de wandeling op Samos zou gaan leiden. De groep was op tijd gereed en we zaten wat te wachten en te praten. Vervolgens met z'n allen in de waanzinnige rij mensen die op dit vroege tijdstip op reis gingen. "Wat een decadent gebeuren", schoot het door mij heen. In tijd van klimaatverandering gaat men gewoon door met vliegen, auto rijden en veel energie gebruiken, nou ja, wij ook deze keer. Maar het kan gewoon niet op.

Mijn enige foto van Erding

We checkten best vlot in, de bagage ging haar weg en wij wachtten ergens totdat we in de "kist" gingen. Helaas konden we niet naast elkaar zitten.
We stegen op, ik ging wat lezen in de e-reader totdat de mevrouw die naast mij zat mij waarschuwde dat mijn vrouw, Roos dus niet goed was geworden, zij zat achterin het vliegtuig en ik ging naar haar toe. Nou, daar begon het drama en daarmee het voortijdig eind van onze vakantie op Samos. Ik kwam bij Roos, zij lag met haar ogen dicht en was niet echt aanspreekbaar, ik voelde haar neus, die was ijskoud en prompt viel ook ik flauw. Het eind van het liedje was dat het vliegtuig een tussenlanding maakte in München, naar besluit van de gezagvoerder, dat wij per ambulance werden afgevoerd naar een ziekenhuis en Erding (ja van het Erdinger bier!) waar wij onderzocht werden, niets ernstigs en weer los gelaten. Tja daar stonden wij dan, we wisten niet eens welke kant we op moesten voor het centrum. Roos was zo slim om bij een pension een kaartje te vragen en daarmee vonden we het centrum van Erding. We besloten om daar maar eerst wat te gaan eten en dan een hotel zoeken. Morgen maar op reis gaan per trein, zo besloten wij. Tja, we hadden onze handbagage uit het vliegtuig en verder niks. Maar dat bleek voldoende om uiteindelijk thuis te komen.
De schnitzel smaakte me niet echt, dus het restant ingepakt en meegenomen. En toen richting station want daar vind je meestal wel een hotel en dat bleek ook inderdaad het geval. Nog even gekeken hoe het zat met vertrektijden van de treinen voor de volgende dag. 's-Avonds nog een wijntje gedronken gedoucht en uiteindelijk best goed geslapen. We hebben er beiden wel een forse dreun van gehad. 

Geen opmerkingen: