03 mei 2024

Op naar Schermerhorn

 De naam Schermerhorn is mij al vele jaren bekend, misschien was ik er zelfs wel een keer in mijn prille jeugd met mijn grootvader, hij was borstelfabrikant en zijn afleveringsgebied was het gebied rond Zaandam. Ik weet zeker dat ik een keer met hem mee mocht op reis (moest ik wel in de auto blijven wachten tot hij terug kwam als hij ergens zaken moest bespreken) en bij die gelegenheid waren we in de metropool Stompetoren, vlakbij Schermerhorn. De laatste jaren ken ik Schermerhorn vanuit de verte, vanuit de Eilandspolder kun je het karakteristieke kerkje van deze plaats goed waarnemen. En vanwege het concert in dit kerkje gingen we vandaag op stap. Dus vroeg met de bus naar het station Utrecht CS, bus reed niet, misverstanden alom op het station en uiteindelijk in een heel speciale trein toch aangekomen op Amsterdam CS en verder naar Alkmaar en Heerhugowaard en verder een paar haltes met de buurtbus tot we in het weidegebied kwamen. Daar had Roos een wandeling uitgezet in Komoot naar Ursem en daar hebben we in een leuk etablissement smakelijk zitten eten. Helaas was het regenachtig weer, geen pijpenstelen maar ook niet echt lekker om te wandelen, het mocht de pret niet drukken, was een lief initiatief van Roos, het ging om mijn verjaarsgeschenk een concert met topzangeres Lenneke Ruiten als soliste in het kader van het jubileumconcert van het Bergens Symfonie orkest. 
Na de lunch gingen we verder naar het door Roos gevonden B&B onderkomen voor de nacht in Schermerhorn en dat was toch leuk! We werden warm welkom geheten en konden er zelfs een lichte maaltijd van soep met een broodje nuttigen hoewel het slechts een B&B betrof. En daarna het concert waarover ik in een apart blog zal schrijven.  

Geen opmerkingen: