06 januari 2021

Voortgezweept naar Holten

 

Leuke ouderwetse wegwijzer

Om tien voor acht vanmorgen ging de wekker en Roos ging als een speer aan de gang; we zouden vandaag gaan wandelen van Bathmen naar Holten via een door Roos bepaalde route. Als gewoonlijk liet ik alle voorbereiding over aan mijn wandelmaatje; dat zou ik weten?!
Met de trein van 9.00 uur naar Deventer waar de bus naar Bathmen keurig op ons stond te wachten. Leuk plaatsje aan de Schipbeek. We liepen een behoorlijk stuk langs deze beek, die overigens rechtstreeks naar Holten stroomt. Maar die korte, maar ongetwijfeld saaie route had Roos niet in gedachten. Nee, we liepen in een behoorlijke zuidelijke afwijking, maar via wonderschone streken naar Holten. Ik had niet op een twintigje gerekend en had het best zwaar tegen het einde; ik had Holten al lang verwacht, maar toen moesten er nog 4 km worden weg gestapt. Het was een fraai, afwisselend landschap; aan het eind waren we behoorlijk hongerig, maar kwamen, met 22 km in de benen op een wat ongelukkige tijd aan op station Holten; we moesten 25 minuten wachten, maar met z'n tweetjes valt dat best mee. Ik stelde voor om loempia's te gaan halen bij het Chinese restaurant en alzo zou geschieden. We hebben lekker zitten smullen; 's-avonds nog wat gebridged en vervolgens geslapen als rozen.

Geen opmerkingen: