04 januari 2021

Bel maar bij de buurvrouw

Lenige Lieva!

 Eigenlijk had ik mij voorgenomen om vandaag de 20 km te gaan passeren en van Amersfoort naar Hollandse Rading te lopen; dat is 23 km volgens het boekje. Het begon er al mee dat de trein van 10 uur naar Amersfoort niet reed. "Dan maar beginnen aan de andere kant", bedacht ik mij. De eerste 10 km zaten er vlot op, ging via overbekende paden naar de Mauritshoeve en scheerde (of is het schoor Roos?) via al even bekende paden - het Marskramerpad - langs Bilthoven en even later Den Dolder. Daar was ik inmiddels behoorlijk moe en vooral koud geworden; genoeg! bedacht ik en sloeg af naar station Soest Zuid en zat daar in alle rust te wachten op de trein naar Bilthoven, waar mijn fiets trouw op me stond te wachten. Maar daar ging mijn telefoon; Mariska, met de vraag of ik thuis was; ze was met Lieva in het UMC geweest voor controle van Lieva's oogje en wilde gezellig langs komen. Ik stelde voor dat ze bij de buurvrouw aan zou bellen en mocht die niet thuis zijn dan even in de auto wachten tot ik thuis zou zijn. "De buurvrouw ontvangt beide dames met genoegen", bedacht ik mij en zo was het ook; ze zaten lekker aan de thee bij de buurvrouw en ik kreeg ook een bakkie in mijn verkleumde handen. De combinatie van weinig eten en in de vochtige kou wandelen is niet best voor mijn oude gestel, merkte ik.
Daarna naar mijn flat en daar babbelen; Lieva wilde wel warme chocolademelk van opa Pluimstaart en Mariska een glas verse jus d'oranges. CV lekker opgestookt, boterhammetje voor Lieva klaar gemaakt en ach, gewoon gezellig bij elkaar zijn; Lieva liet haar kunstjes zien; ze is behoorlijk gymnastisch!

Geen opmerkingen: