11 januari 2021

Ederveen

Nieuwbouw in Ederveen

 Maarn, als begin van een wandeling was me goed bevallen; gisteren had ik deze kleine plaats op de Utrechtse Heuvelrug gekozen om weer eens naar de zandafgraving te wandelen en "het Grote Bos", plekken van mijn jonge jaren, weer eens te gaan zien. En nu wilde ik dat gebied bij den Treek verder gaan exploreren; den Treek, een bos waar Hans van Zummeren van die schitterende natuurfoto's weet te maken; moet een interessant gebied zijn om in te wandelen en zo vlakbij mijn woonstede, de Bilt. Maar het zou anders lopen. Ik was vrij willekeurig naar station Bilthoven gefietst en haalde precies de trein van half of heel, dat weet ik niet meer. Die sloot eigenlijk alleen maar goed aan op de Intercity naar Arnhem en die nam ik maar, geleid door het toeval, zoals DIck en ik vroeger vaak onze wandelingen ongeorganiseerd aan het OV toeval overlieten.
Halfverhard wandelpad aldaar

Zo kwam ik uiteindelijk op station Veenendaal de Klomp terecht, een station waar ik ooit eerder ben uitgestapt samen met Roos om onze vakantie op de boot over de Donau te beginnen, enkele jaren geleden. Op geleide van Komoot ging ik aan de wandel en kwam daarbij over de wereldplaats Ederveen, die, hoe klein ook, toch ook al over een terrein voor nieuwbouw beschikte, maar gelukkig ook over enkele kilometers fraai onverhard wandelpad en dat liep ik af richting snelweg. Daar stak ik over en vervolgde de weg door landbouwgebied richting Lunteren. Daar miste ik de trein in de minuut en ging nog even naar het bos aldaar om een boterhammetje weg te knagen. Ik moet toch maar wat beter plannen een volgende keer en weer de aansluiting naar Maarn nemen.

Geen opmerkingen: