15 januari 2021

Trots op m'n broer


 Mijn broer Jan heeft vandaag precies 30 jaar geleden de "guts" gehad om een eigen bedrijf, Slittech te stichten. Na onze overgrootvaders Hendrik van Elven en Aldert Onrust en onze grootvader Evert van Elven is hij de volgende generatie, een van Elven met ondernemersgeest en met succes. Toen ik gisteren met hem door de fabriek en het enorme magazijn liep had ik dat gevoel van trots dat ik steeds heb wanneer ik zie wat hij in die dertig jaar voor elkaar heeft gekregen. Telkens weer probeert hij zijn broer uit te leggen hoe de door hem ontworpen machines precies hun werk doen en dan sta ik in bewondering, maar vaak niet begrijpend te kijken. Elektronica en meten met terugkoppeling of het nu om temperatuur of kracht en snelheid gaat, voor Jan zijn het grootheden waarmee hij technisch omgaat of het de teugels van een paard en wagen in handen van een ervaren koetsier betreft. Daar waar mijn creativiteit altijd theoretisch is geweest is die van broer Jan vooral technisch. Ik ben er trots op dat onze familieboom zo mooi mag bloeien!

Geen opmerkingen: