22 januari 2021

Afscheid op station Dalfsen

Zie niet vaak meer; een onbewaakte overweg

 Roos en ik zouden vandaag samen aan de wandel van Lemelerveld naar Nijverdal. Het zou anders verlopen. Met de trein naar Zwolle en overstappen op de sneltrein naar Emmen, halte Dalfsen; aldaar zouden we de bus nemen naar Lemelerveld. Bij het uitstappen raakten we even in gesprek met de conducteur, een allervriendelijkste meneer. Merkwaardig genoeg en verschillend van de NS treinen heeft de conducteur geen functie bij het sluiten van de deur, althans niet in deze rit. De machinist had Roos zien uitstappen en verder niemand; tot onze verbazing sloot de deur en stond Roos op station Dalfsen en ik een tien minuutjes later op station Ommen. Nou ja, terug gaan naar Dalfsen was geen optie want dan zou ik zeker de bus niet halen en Ommen is ook een fraai startpunt voor een wandeling. Dus belden we even met elkaar en gingen ieder ons weegs. Roos liep de geplande wandeling en ik liep zo'n beetje eerst een stuk dat we onlangs nog hadden gelopen langs het Besthemer ven en vervolgens via het Beerzer natuurgebied naar Mariënberg, best een fraaie wandeling van 17 km totaal. Onderweg kreeg ik een WhatsApp bericht van Mariska of ik met haar een wandeling wilde maken en natuurlijk wilde ik dat; dat wordt morgen al; gezellig. We spraken af om 10 uur pikt ze me op in Oss. Ze weet inmiddels een paar fraaie wandelingen in de buurt van Oss. Verheug ik me op. De spektaart voor morgen staat al in de oven.
Op de terugweg naar huis werd ik gebeld door Angelina van zuivelboerderij Boom en Bosch. Ze hadden donderdag geslacht en het door mij gevraagde vlees stond voor me klaar. Dat zou een hele logistieke operatie betekenen voor vanavond; vlees halen, geld halen, room bij AH halen voor de quiche, quiche bakken en vlees in de vriezer manipuleren. Opgelucht kon ik toch nog de tijd vinden om dit bloggie tussendoor te schrijven.

Geen opmerkingen: