12 januari 2021

Smeerpoets

 Het was vanmorgen een beetje somberig weer. geen regen, maar een noodzakelijke aanleiding om eens iets in de flat te gaan doen op huishoudelijk gebied; stofzuigen en wat stof afnemen met een natte doek; de vensterbanken. Stofzuigen is zo'n klusje van niks; in een kwartiertje heb je die hele flat gehad; waaromzou je dat niet elke week doen?! En die vensterbank, ongelooflijk wat was dat hard nodig, er kwamen hele slierten vuiligheid vanaf toen ik met een natte lap ging vegen; ook een klein klusje waarvan ik me na het uitvoeren afvroeg waarom ik dat niet vaker zou doen; staat toch aangenamer. Nou ja, ik ben te lang verwend geweest door moeder en echtgenotes om aan deze klussen te denken maar dat is een stomme smoes!
Roos appte dat ze vanavond langs zou komen om morgen aan de wandel te kunnen met z'n tweetjes. Kwam dus wel heel goed uit dat ik iets aan het huis had gedaan. Koken voor Roos was geen probleem want ze wilde erwtensoep en daarvan had ik toevallig gisteren een liter ontdooid staan. Nog even naar boerderij Boom en Bosch voor zuivel en kwark; een liter yoghurt voor de buurvrouw en Roos kwam keurig om 18.00 uur binnen zeilen.
Intussen werd ik benaderd door dochters Mariska en Arja over hoe ik tegenover vaccineren tegen Covid stond. En ook mijn broer Jan wil dat weten. Ik weet niet goed wat ik met die vragen aan moet. Heb wel zo mijn gedachten maar die houd ik het liefst voor mezelf.

Geen opmerkingen: