14 oktober 2019

Snijbiet

Vanmorgen ging ik eens kijken hoe het met mijn moestuinvriend Theo is; vrouw Johnny ligt in het ziekenhuis en hij staat er dus alleen voor om de huishouding te draaien. Nou alleen was hij niet; zijn zoon en echtgenote waren bij hem en bespraken hoe zij hem konden helpen. Vooral de warme maaltijden zijn een probleem voor hem. Hij heeft nauwelijks een idee hoe je moet koken; ja, water koken dat gaat en aardappels ook hoorde ik later, maar vlees braden? geen idee! Zoon en schoondochter zouden dit weekend voor een aantal prakken zorgen en ik in ieder geval een maaltijd die ik nog klaar heb staan: snijbiet met gehakt en bruine bonen. Hij vroeg me of ik vlees voor hem wilde braden; natuurlijk doe ik dat.
Ik sneed ook wat snijbiet af voor Roos en bracht die naar haar toe. Voor mezelf sneed ik ook een enorme zak snijbiet; is zo'n lekkere groente; kun je verwerken als spinazie.

Geen opmerkingen: