21 oktober 2019

Hutspot voor Theo

In een forse regenbui namen we weer afscheid van Zwartsluis; was al met al een leuk weekend; voor wat betreft het bridgen was het merkwaardig hoe we van de tweede plaats naar beneden donderden; de kennismaking met vooral de mensen van de Ouderkerkse club was overigens heel genoeglijk. Ik sta wat ambivalent maar zeker positief tegenover ons komend bridgeweekend in Millingen aanstaande weekend. Maar de omgeving was bijzonder; niet om heel regelmatig te gaan bewandelen, maar toch...; onze nieuwe vrienden zullen wij zeker gaan bezoeken wanneer onze honingvoorraad is geslonken. Het hotel vonden we uitstekend; dus komen we hier vast weer terug indien honingschaarste ons daartoe noopt!
Thuis gekomen ging ik even langs bij Theo; even kijken hoe hij het allemaal redt. Zijn vrouw knapt op en was zelfs de zondag thuis geweest, maar 's-avonds weer terug naar het revalidatie behandel centrum. Hij toonde mij zijn activiteiten voor wat betreft de voedselbereiding: een grote pan met geschilde aardappels en geschrapte wortels. Hij wilde er hutspot van maken en ik legde hem uit hoe dat moest. Ik zag dat hij feitelijk geen idee had hoe hij dat varkentje moest wassen en bood hem aan om het voor hem te doen. Ik heb dus 's-avonds een enorme pan hutspot klaargemaakt om die de volgende dag aan hem te brengen.

Geen opmerkingen: