14 september 2019

Goulash met gamba's

Ik stond wat gamba's te bakken, eigenlijk met het plan om er nassi van te maken. Al roerend bedacht ik dat ik er ook wel iets met paprika's van kon maken en sneed de prachtige puntpaprika's van Theo in kleine stukjes. Maar natuurlijk eerst een paar uien in snippers en een tweetal spaanse pepers die ik had liggen en de onvermijdelijke knoflook. En toen pas de klein gesneden paprika erbij. Toen realiseerde ik mij dat hier, afgezien van die gamba's best een goed mengsel lang om gulyas van te maken. Dus strooide ik er twee eetlepels bloem op en een flinke hoeveelheid gerookt paprikapoeder; tot slot twee blikjes gepelde tomaten. Dat een dik uur laten sudderen met nog een bekertje water. Het resultaat mocht er zijn; een zeer rijke smaak en lekker dik. Hoe een grappig recept tot stand kan komen?! Hadden die Hongaren vast ook zelf wel bedacht wanneer ze aan zee hadden gewoond har har.

Geen opmerkingen: