03 september 2019

Een hele fles Cahors

Nog even nagenieten van de dag op het balkon; zo maakte ik gisteren met buurman Hisso de afspraak om vanavond bij mij "een glaasje" te komen drinken. Hisso zou zelf "wat te knabbelen" meenemen. Het zijn (gelukkig) de laatste warme dagen van deze tweede tropische zomer in successie. Wat ik nooit had kunnen denken is dat ik die hitte in NL gewoon hardstikke zat zou kunnen worden; normaliter genoot ik altijd van temperaturen rond de dertig graden, maar tegenwoordig wordt zelfs de 40 graden "aangetikt" en dat dan ook nog eens wekenlang; "ik word niet goed", zou Sjef van Oekel gezegd hebben.
Vanavond zat ik aan de andere kant van de flat van het uitzicht te genieten en daar kwam de sportieve buurman aangetrimd; met zijn eindeloos lange benen een bekend hardlopend profiel inmiddels. "Ik kom eraan hoor",  riep hij van beneden. En zo als afgesproken kwam hij rond half negen de trap op gehold. Intussen had ik mijn voorlaatste fles Cahors open getrokken; die zou de avond niet halen. Roos kwam rond half tien ook een glaasje mee tippen. En we babbelden over van alles. Was een gezellige avond.

Geen opmerkingen: