09 april 2016

Van Hoenderloo naar Loenen

Ab nam "een paar" ganzen- en zwaneneieren voor me mee.
Ik heb e.e.a. gewogen; het betreft het equivalent van 60
kippeneieren. 
Vandaag met Ab gewandeld van Hoenderloo naar Loenen, de volgende étappe van het Trekvogelpad. Ab wilde zijn geblesseerde voet uittesten voordat hij volgende week met vakantie gaat en natuurlijk ook gewoon om weer eens gezellig aan de wandel te gaan.
We hadden afgesproken dat hij mij om 8.00 uur zou komen ophalen. Ab is altijd aan de vroege kant dus toen ik om kwart voor acht naar buiten keek vanaf het balkon stond hij al voor de flat op de parkeerplaats. Hij haalde voorzichtig een plastic zak uit de achterbak; hij had voor mij een stel ganzen- en zwaneneieren geraapt voor consumptie. Roos kwam er op dat moment ook aangefietst; ze wilde onverwacht met ons samen een kop koffie komen drinken. Gezellig!
We reden naar de parkeerplaats bij station Apeldoorn en vanaf daar met de bus naar Hoenderloo. De bushalte lag werkelijk bovenop de track van het Trekvogelpad; we konden direct op pad. Overigens zou ik ondanks de GPS tot twee keer toe de route kwijt raken zo liepen we te kletsen. Maar Ab vond dat gelukkig niet zo'n probleem. Natuurlijk hadden we beiden onze Swarovski's op de borst.
Bonte vliegenvanger
Op sommige plekken was het een geweldig getwinkeleer en we zagen ook tal van bosvogels. Mijn triomf was toch wel toen Ab na een vluchtige blik een vink dacht te zien en ik terecht kon vaststellen dat het een ander vogeltje was; een bonte vliegenvanger aldus Ab. 's-Avonds stuurde hij mij de hier bijgevoegde foto van dit fraaie insectenvangertje met z'n puntsnaveltje.
We liepen langs de Loenense beek die overigens tot de "waterval" geen druppel water bevatte. Na de waterval zorgde een aangevoerde stroom voor een redelijke hoeveelheid water. Van de opwinding daarover vergat ik op de GPS te kijken en liepen we verkeerd. Uiteindelijk, na 20 km bereikten we Loenen en namen we de bus.
Altijd weer fijn om over de Veluwe te lopen; je komt geen mens tegen, rustig en mooi; wat wil je als natuurliefhebber nog meer? Op station Apeldoorn namen we afscheid; was weer een fijne wandeldag.

Geen opmerkingen: