18 april 2016

Infrastructuur voor de LA wandelaar!

Prachtige, gloednieuwe brug over het spoor. Een levens-
gevaarlijke overgang is daarmee verleden tijd.
Ben ik met Roos het Maarten van Rossempad aan het lopen daar doe ik de laatste tijd verschillende étappes van het Trekvogelpad in m'n uppie. Vandaag de étappe van Lage Vuursche naar kasteel Groeneveld in Baarn. Eerst naar Den Dolder en daar de bus naar Lage Vuursche.
Het had wat geregend de laatste tijd met als gevolg dat de zandpaden behoorlijk drassig waren en in het afgelopen weekend op de doorweekte plekken helemaal in flarden waren gereden door cross-fietsers. Maar er viel goed te wandelen al met al.
Ik dacht dat ik het Trekvogelpad en met name de omgeving van Lage Vuursche en Baarn wel kende, maar ik kwam toch nog op verrassende stukjes; viel me niks tegen. Ik had uiteraard de track van Internet gehaald voor op de GPS. Na het passeren van de provinciale weg zag ik dat de markering in het veld sterk afweek van de track. In dat geval geef ik meestal de voorkeur aan de track, maar in dit geval (gelukkig) niet; ik liep op de markering. Overigens was er nauwelijks markering en ik zag op honderd meter voor me uit een trein voorbij razen met een hek ervoor; ik was benieuwd.
Was hier vroeger een echt gevaarlijke overgang voor wandelaars over dit zeer drukke tweebaansspoor, daar was nu, speciaal voor de wandelaars en fietsers een brug aangelegd. De weg ernaartoe is een onbeduidend zandpad en toch zo'n fraaie brug. Bravo!, wordt door "de wandelaar" op prijs gesteld.

Geen opmerkingen: