25 februari 2011

La Hormiga



Het leven der mieren was al vanaf mijn kinderjaren (ik zal een jaarof tien zijn geweest toen ik voor een gulden het prisma boekje onder die titel heb aangeschaft) een interesse van me. Die interesse bleef sluimerend tot ik, door een toevallige ontmoeting met een echte mierendeskundige, lid werd van de Mieren Werkgroep Nederland. Vanaf dat moment probeerde ik de verschillende mierensoorten te determineren. Ik kreeg dat helaas niet onder de knie. Bij mijn korte bezoeken aan Andalucia ging ik ook mieren verzamelen. Het determineren deed een bekende uit de mierenwerkgroep voor me. De diversiteit is daar groot; de grootste soorten zijn een stuk groter dan de bosmieren in NL en de kleinsten lijken wel stofjes. Leuk om daarvan de namen te leren kennen. 
Bij Canelejas bevindt zich een wel heel bijzondere mier, in glas vorm gegeven bij de producent van heerlijke likeuren: La Hormiga, het spaanse woord voor mier. De vormgeving in glas en lood is schitterend en belangijker nog, de likeurtjes mogen er ook zijn. Vooral de eikeltjes likeur is van een bijzondere smaak.
Posted by Picasa

1 opmerking:

Roos zei

Een toevallige ontmoeting van Roos dan he.