30 december 2010

Ganzenpoten!!


Tussen kerst en nieuwjaar was altijd de tijd voor de Hoge Venen. In 2001 was ik daar met mijn twee zonen. We hadden bij Dick een gezellige avond en daarna overnacht en vertrokken de volgende morgen vroeg vanuit Kerkrade met de bus richting Aken. Het was nog donker en er was nog niets open. En dan  verder met de bus richting Monschau. We strandden in Roetgen omdat de aansluitende bus vertraagd was. Van daar naar Monschau gewandeld en de bus genomen naar Hotel Hirsch. Het was glad en er lag heel veel sneeuw; de chauffeur presteerde het om de bus toch omhoog te doen rijden naar Kalterherberg.
Even geslapen voor het eten terwijl de jongens een kaartspelletje deden. Ik weet nog bij die gelegenheid dat ze naar elkaar fluisterden: "stil pappa ligt te slapen". Ik slaap nogal makkelijk in en zei: "speel maar gewoon door hoor jongens", en viel onmiddellijk weer in slaap tot hun grote verbazing. Die frisse lucht deed ons altijd weer goed. Daarna lekker nassen.
We bestelden gewoon het "Pension essen" en we boften ontzettend. Van het kerstmenu van twee dagen geleden was kennelijk nogal wat over gebleven, dus kregen we ganzenpoten en die waren toch lekker. We hebben toch zitten smullen met z'n drieën. Toen we eigenlijk vol waren kwam Herr Eichstädt, de ons zo bekende waard van Hotel Hirsch met nog een schaal poten. We waren niet zo goed om die met heel veel moeite nog naar binnen te krijgen. Amechtig lagen we op bed bij te komen.
Die dagen met de jongens op de Hoge Venen behoren tot mijn mooiste herinneringen.
De foto's van die dagen heb ik weergegeven in een videootje op Youtube.
Posted by Picasa

1 opmerking:

Azgrut zei

Hey! Dat ben ik!