10 december 2010

Angst voor de natuur


Dat een tekenbeet niet moet worden onderschat ben ik van overtuigd. Mijn oudste dochter heeft, na een enkele beet van een teek, akelige gewrichtsklachten gehad die gelukkig snel werden gediagnosticeerd als "Lyme" en behoorlijk goed zijn verdwenen na een zware anti-bioticum kuur. Zelf ben ik wel honderd keer door een teek gebeten, maar gelukkig steeds zonder narigheid. Een mij welbekend natuurvorser heeft ook Lyme opgelopen na een tekenbeet, dus ongevaarlijk is het zeker niet.
Desalniettemin krijg ik toch de kriebels van de tendentieuze berichtgeving over alle gevaren die je in de natuur zou lopen. De mensen worden overal bang voor gemaakt en de natuur is nu juist zo'n bron van vreugde, ontspanning, gezondheid. Dat zou wat mij betreft veel meer accent moeten krijgen dan alleen "die teken".
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: