03 december 2010

Nederland op z'n mooist

In de buurt van Nederhorst den Berg (waterliniepad) trof mij dit uitzicht bijzonder. Het water leek wel blauw vanwege de heldere lucht. Heel toevallig ontmoetten mijn vriend Huib en ik hier een grote groep wandelaars; we liepen als het ware gelijk op en werden gewoon opgenomen in de groep totdat wij verderop een andere richting in gingen. Deze groep deed dat in wisselende samenstelling regelmatig. Mijn voorkeur gaat uit naar het wandelen in m'n eentje of met z'n tweeën.
Afgelopen zomer hebben Roos en ik veel gewandeld in Midden Nederland langs het oeverloperpad. Dan merk je eigenlijk pas wat we in een prachtig land wonen. Het kent natuurlijk een stevige bevolkingsdruk maar toch zijn er grote stukken van onwerkelijke schoonheid. Daarvoor hoef je niet per se naar het buitenland af te reizen. Dan heb je in de zomer nog het voordeel dat het erg rustig is en je weinig verkeerslawaai hebt, voor zover je dat al hoort op het platteland. Verder kent de bus in de zomertijd ongekend voordelige tarieven, kortom alles wat de wandelaar maar wenst is voorhanden.
Natuurlijk was het eind november geen zomer, maar de schoonheid was er niet minder om zoals deze foto ons toont.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: