07 mei 2023

Verrassend Culemborg

Stadhuis Culemborg

We konden vanmorgen rustig aan doen, Roos had een concert met een aantal wereld premières van composities van haar bekende componisten waaronder natuurlijk Jan-Peter de Graaff. De zaal was tot mijn opluchting uitverkocht dus hoefde ik het concert niet bij te wonen; net als moderne schilderkunst kan ik veel moderne muziek evenmin waarderen en vind ik het zonde om daar een zonnige middag aan op te offeren. Wel sprak ik met Roos af dat we vanuit Culemborg een wandeling zouden maken. Dus in de loop van de ochtend ging ik eveneens richting Culemborg en liep langs een door Roos geconstrueerde track naar de plek waar het concert had plaats gevonden. Inderdaad een verrassend leuke plaats dat Culemborg, met een groot autovrij gebied, mij altijd bijzonder aangenaam!
Onder de spoorbrug

Roos was nog druk in gesprek en stelde mij voor aan een van de componisten en ik groette ook Jan-Peter even kort en liet haar daarna nog even in haar muzikale habitat. Ik ging even verderop op een bankje van de rust van Culemborg genieten. Daarna maakten we een wandeling langs de Lek door de uiterwaarde, bijzonder landschap hoor. We kwamen weer door het centrum van Culemborg terug en scoorden nog een lokaal gemaakt ijsje van bijzondere kwaliteit. Een volgende keer gaan we hier ook eten vermoed ik zo, maar nu gingen we naar de flat waar nog een maaltijd op ons stond te wachten. 

Geen opmerkingen: