06 mei 2023

Een verrassing!

 

Gezellige verjaardagsvisite bij dochter Arja


Precies 8 jaar geleden waren we deze dag met vakantie op Lesbos, de dag dat kleinzoon Sjoerd werd geboren. Hij vraagt af en toe of ik een keer op z'n verjaardag wil komen en dat leek ons vandaag eens een mooie gelegenheid. Dus geheel onverwacht kwamen wij aan bij het feestende gezin met vrienden en een heel stel kleine kinderen. Arja was zichtbaar verrast door onze komst en verontschuldigde zich haast omdat ze ons niet had uitgenodigd: "ik dacht dat jij niet aan verjaardagen deed", zei ze terecht. Maar het laatste half jaar ben ik zelfs al eerder naar 2 verjaardagen geweest; vind het op z'n tijd wel gezellig hoor en nu zeker met allemaal onbekenden. De enigen die Roos en ik kenden waren Loek en Wilma, de ouders van Walter, verder vrienden. Beetje praten en wat tutten met de kleinkinderen, Gijs kwam lekker bij ons zitten en liet zijn kunsten op YouTube zien. Morris herkende me niet eens maar sprak met Roos over de grote gebeurtenis in Blijdorp, het overlijden van de grote Gorilla man, Bokito. Sam met z'n grote kinderogen was weer ondeugende dingen aan het doen. Walter hielp mij desgevraagd van een probleem met m'n telefoon af. We namen afscheid en gingen nog even de stad in, we wilden eigenlijk eten bij het Indisch restaurant waar we vroeger wel eens langs gingen, was nu helemaal volgeboekt. Maar op de markt was een klein tentje waar we Indonesisch voedsel konden eten, een overheerlijke Gado Gado. Dus op gammele stoeltjes met fraai uitzicht op Neerlands machtscentrum hebben we uiteindelijk heerlijk gegeten.

Geen opmerkingen: