20 december 2021

Obsessief bezig?

 


Als kind was ik al gek op wandelen, maar wat mij tegenwoordig bezielt verbaast me eerlijk gezegd zelf. Ik vind het heerlijk om in stilte door de natuur te lopen en over van alles na te denken. Het is niet mijn enige liefhebberij; lezen vind ik ook heerlijk. Vandaag ging ik weer terug naar de Bilt met een tas vol boeken; Yalom, de therapeut had ik uit en gaat op de stapel met boeken voor Jessy, een boek van Annie Proulx heb ik gisteren in een huis bibliotheekje in Ommen meegenomen en het boek van Paul Theroux over zijn reis rond de Middellandse zee heb ik terug genomen om verder uit te lezen. Als "voor het slapen gaan boek" heb ik nog een Geert Mak op het nachtkastje bij Roos liggen. Dus ja, lezen is ook een belangrijke liefhebberij van mij. En dan natuurlijk de muziek. De cantates van Bach zijn niet het enige; ik kan met zo veel genoegen naar klassieke muziek luisteren, bij voorkeur met de Bose koptelefoon. Tot slot natuurlijk de keuken; koken doe ik ook ontzettend graag. 
Desondanks heeft dat wandelen toch wel iets obsessiefs vind i, maar wat nou precies?  dat kan ik eigenlijk zelf niet duiden; misschien dat de vermoeidheid na zo'n wandeling, die soms iets van uitputting heeft en daarmee toch eigenlijk niet echt een beloning vormt. Ik weet het niet en zal het blijven onderzoeken.

Geen opmerkingen: