15 september 2021

Ouwe krant

 

De Ever Ace, grootste containerschip

Op de woensdag breng ik altijd m'n plastic, grijs en papier naar de verschillende verzamelplekken. Oud papier gaat naar de kerk; daar staat een enorme container voor karton en papier. Vaak kun je daar niet eens je rommel kwijt omdat de containers barstensvol zitten, vooral met karton van allerlei winkels en andere zaken die hun restanten hier lozen. Ik neem ook altijd het papier van m'n buurvrouw mee; zij leest een krant, de Volkskrant en dat geeft ontzettend veel oud papier als resultaat. Ik zag in een krant de kop dat Kaag nogal tekeer was gegaan tegen Rutte en wilde dat artikel wel eens lezen; was de Volkskrant van 7 september. De kop luidde: Kaag haalt uit naar Rutte en het geregel en geritsel in politiek. Het is inderdaad ontluisterend wat er de laatste maanden en vooral tijdens de vorming van een nieuwe regering zoal plaatsvindt. Het lijkt wel een mand met krabben die elkaar naar beneden trekken. Kaag heeft inmiddels de CU buiten spel gezet en als koekje van eigen deeg is ze inmiddels als minister afgeserveerd; wat een gedoe allemaal. Maar die krant vertelde meer en liet meer zien. Op de voorpagina stond een foto van een ongelooflijk groot containerschip; ik had dat niet voor mogelijk gehouden dat dat veilig op de oceanen zou kunnen varen; kennelijk wel. Het was de illustratie van dat er te weinig capaciteit is op containergebied zodat de levering van onze kerstspullen wel eens gevaar kon lopen. Ik werd onpasselijk; zijn dat onze problemen in de schaduw van het IPCC rapport?! Zou een beetje matigen niet meer op zijn plaats zijn?
Maar er stond nog veel meer in deze krant; wat een gedoe om dat iedere dag weg te moeten lezen. Maar ik kom er later vast nog op terug.

Geen opmerkingen: