27 september 2021

Nu van Putten naar Ermelo

 

Hotel restaurant Vanenburg, Putten

Liep ik deze wandeling gisteren voor het eerst om te oogsten, daar liep ik de zelfde wandeling, maar nu in omgekeerde richting voor de broodnodige 10 km die ik dagelijks minimaal wil verrichten. Wel sloeg ik het stukje rond het kasteel/landgoed Vanenburg - inmiddels hotel restaurant - bij Putten over en liep direct door naar Ermelo. Wèl ging ik even kijken of ik de landwinkel kon vinden en wat die voorstelde. Was geen echt probleem om die te vinden en zag er goed uit. "Moet ik een dezer dagen maar eens bezoeken", bedacht ik mij; er wordt eendenvlees verkocht en daar voel ik wel voor!
In Ermelo naam ik de trein naar Zwolle en door naar Roos. Heerlijk pluma gegeten en 's-avonds natuurlijk naar de gezellige bridgeclub. Deze keer liep het eigenlijk heel goed. Ik geloof niet dat we veel blunders hebben begaan op die ene na dan ha ha. Roos antwoordde op een 2 ruiten opening van mij - waarop je nooit mag passen met, u raadt het al, "pas"! En uiteraard kregen we daar een 0 voor. Nu is het zo dat je na een doublet van de tegenstanders op een 2 ruiten opening wel mag passen wanneer je geen harten of schoppen hebt, maar wel ruiten; zo is ons systeem. En dat haalde mijn Roosje even door elkaar. Het was net een spel tegen het paar dat op de eerste plaats staat. We sloten de avond met een tevreden gevoel af; helaas liet de techniek ons in de steek en zouden we de uitslag per internet ontvangen.

Geen opmerkingen: