19 mei 2021

Na 35 jaar

Boven Breda rijst

 Grappig hoor die moderne communicatie mogelijkheden. Via LinkedIn kom je soms iemand tegen die je in geen jaren meer hebt gesproken; dat is mij al meermalen overkomen en een enkele keer zelfs met een normale fysieke ontmoeting als resultaat. Met Jan Baks ben ik een keer op Goeree geweest en hebben we samen een boottocht gemaakt waarbij we allerlei interessante bloeiende planten hebben gezien; dat was alweer enkele jaren geleden. Onlangs heb ik - opnieuw via LinkedIn - contact gehad met iemand uit een nog grijzer verleden: Dominiek van Lierop; zij heeft 35 jaar geleden als studente onderzoek gedaan binnen mijn project van elektronische communicatie tussen huisarts en laboratorium; een project dat ik destijds deed in de regio Delfland-Westland binnen mijn functie als coördinator externe communicatie bij de SSDZ in Delft. Het zal ergens rond 1983-84  zijn geweest; elektronische communicatie was toen nog gloednieuw en zeker in de gezondheidszorg. Ik had contact gezocht met de Volkskrant om een interview over dit belangwekkende onderwerp af te geven. De publicatie van dat interview in de Volkskrant was de reden voor Dominiek om mij te vragen of ze in het kader van haar studie een project kon komen doen. De resultaten van haar onderzoek waren zodanig dat ik de richting van het project volkomen moest veranderen; het vormde mede de basis voor het uiteindelijk succes. Daarover spraken we dan ook vandaag. We spraken af in Breda waar zij woonachtig is en hebben uitvoerig van gedachten gewisseld. Allereerst natuurlijk hoe het ons beiden in die 35 jaar was vergaan. Toen het weer wat opknapte hebben we het gesprek al wandelend voortgezet en tot slot nog ergens op een terrasje afgesloten. 
Heerlijk nakauwend op het gesprek ben ik al wandelend terug gelopen naar station Breda en met de trein naar Huis gereden. Was een fijn gesprek geweest.

Geen opmerkingen: