22 mei 2021

Sonny boy

Lekker lezen doe je in de trein

 Door het interview van donderdag avond met Annejet van der Zijl ben ik eens op m'n ereader gaan kijken wat ik zoal van haar heb staan. Daar was haar eerste echte topper bij: Sonny boy. Dat boek heb ik jaren geleden gelezen toen ik met een gezelschap, waaronder vriend Peter C. een lange reis heb gemaakt naar o.a. Nieuw Zeeland. Eén van de medereizigers had dit boek bij zich en het hele reisgezelschap heeft zich ermee vermaakt. Ik had nog nooit van Annejet van der Zijl gehoord en vond de titel maar "niks", maar eenmaal in het boek begonnen had ik het in de kortst mogelijke tijd uit; geweldig. Hoog tijd om weer eens ter hand te nemen. Vandaag in de trein naar Bilthoven - dit keer via Arnhem vanwege werkzaamheden - ben ik er dan ook stevig tegenaan gegaan. Wat een schrijfster is onze Annejet toch. In de laatste jaren hebben we eigenlijk wel alles van haar gelezen, zelfs haar allereerste boek over de moord in de bloedstraat, geschreven toen ze nog journaliste was. Vooral haar boek over "de prins" vond ik fantastisch en het boek "Villa Jagtlust" over een decadent stelletje in de 60er jaren; geweldig!
Thuis op de flat bleek alle voedsel nog in uitstekende conditie en heb ik het restant van de spinazieschotel weggewerkt. Een kop soep en nog wat en toen weer terug naar Wijhe onder geleide van Sonny boy. Een hele rit, maar heerlijk gelezen onderweg. Roos had ondertussen de andijvie, die ik donderdag had meegenomen uit de tuin van Theo toebereid. Ze was weer redelijk opgeknapt maar had vandaag heel voorzichtig aan gedaan. 's-Avonds nog wat gestepbridged.

Geen opmerkingen: