30 mei 2021

Tracknose Rosy

 

Roos aan het begin van de wandeling

Ook vandaag maakten we een korte wandeling van rond de 10 kilometer. Dit keer een rondwandeling vanuit Mariënberg. In de Arriva trein van Zwolle maakten we bijna iets hilarisch mee. Bij het verlaten van de trein - Roos stond al op het perron - raakte ik alsnog even in gesprek met de conducteur en bijna zou de trein wegrijden voordat ik was uitgestapt net als enkele maanden geleden en ook nog bij de zelfde conducteur. We moesten er alle drie nogal om lachen. Maar wij gingen lekker aan de wandel en Roos had het weer fraai uitgezocht. Eerst door een fraai stukje bos met allerlei ondergroeisel dat we maar eens een keer moeten bemonsteren voor de tuin van Roos. Vervolgens een bos dat even verderop overging in een stuk gereconstrueerd stuifzand. Daar kwamen we een zeer spraakzaam echtpaar tegen dat het maar een schande vond dat er zo veel bomen waren weggekapt. Ik vond het juist een mooi stuk natuurherstel omdat stuifzand erg zeldzaam is in Europa. De zandhagedis heeft dit habitat van node, maar ik hield wijselijk mijn mond hieromtrent. Nam niet weg dat we intensief werden ingelicht over wat er allemaal mis kon gaan in een plattelandsgemeente. Met enige moeite maakten we ons los van deze vriendelijke maar wel erg overtuigd en spraakzame mensen en gingen ons weegs. Het door Roos al eerder gelopen pad was nu afgesloten door een hekwerk, maar daar treurden we niet zo lang over en hervonden het pad.
Ik was weer behoorlijk onder de indruk van wat Roos had uitgezocht en vanaf heden heeft ze geen "slam neus" meer maar een "track nose" en noem ik haar "Track nose Rosy". In onze eerste bridgeclub hebben we nooit erg hoog gescoord maar wel een keer merkwaardig genoeg een keer de "slam trofee" gewonnen omdat Roos vaker dan de anderen had aangevoeld dat klien - of groot slam er wel eens in kon zitten. Voor de niet-bridgers onder de lezers: bij klein slam haal je alle slagen op 1 na, en bij groot slam haal je alle slagen. En als je dat dan ook nog eens hebt geboden dan telt het natuurlijk pas; zo zijn de bridgeregels.
Roos was wel een beetje erg moe na afloop; ze moet het voorlopig echt nog rustiger aan doen.

Geen opmerkingen: