20 mei 2021

Enorme injectienaald

 Vandaag werd mijn Corona vaccinatie afgerond: de tweede prik. Was het bij de eerste injectie, enkele weken geleden heel rustig bij de priklocatie van de GGD, daar stond er vandaag een enorme rij van enkele tientallen meters lang. Keurig op 1,5 meter afstand van elkaar stond men rustig te wachten. Ouwehoer als ik ben kwam ik uiteraard in gesprek met een meneer die iets voor mij stond. We hadden het over de impact van de maatregelen die we hadden ervaren de afgelopen maanden. Hij had wel het wandelen ontdekt, maar liep zo te horen niet veel meer dan een rondje in het park; hij miste toch vooral de sportzaal, het fitness gebeuren met de loopband en lekker binnen. Toen hem duidelijk werd dat ik mijn tweede prik kwam halen kwam de injectienaald in beeld; hij had gezien dat het een flinke naald was die in je bovenarm gejast werd?! Ik kon hem uit de droom helpen en vertelde hem dat het een klein, vlijmscherp naaldje betrof en dat ik van de injectie werkelijk niets had gevoeld. "Leek zeker een grote naald op TV omdat ik een breedbeeld scherm heb", sprak hij lachend en misschien ook wel wat opgelucht. De rij schoof door en eenmaal binnen gekomen zag ik met bewondering hoe soepel het logistiek proces plaatsvond. De vorige keer leek het allemaal nogal overdreven, maar bij nader inzien kon ik vaststellen dat de hele organisatie was ingericht op de enorme toeloop waar ik nu getuige van was. Bij deze ook via mijn blog complimenten voor de organisatie daar van de GGD in die enorme hal van het jaarbeursgebouw.
Ik wandelde vervolgens in alle rust naar Utrecht CS; mijn OV engel was me weer geheel ter wille want de trein naar Zwolle stond zo'n beetje klaar voor vertrek. Ik was dan ook vlot in Wijhe bij Roos en kon direct aanschuiven. 's-Avonds hebben we naar een interview met Annejet van der Zijl gekeken; was bijzonder om deze door ons beiden bewonderde schrijfster daar zo relaxed maar ook bescheiden te horen vertellen over de uitoefening van haar vak. Roos was inmiddels wel koortsvrij, maar nog niet helemaal OK.


Geen opmerkingen: