20 oktober 2020

Klaas Knot in het "Red team"

 Tot mijn opluchting schreef de door mij bewonderde columnist Ephimenco afgelopen week kritisch over de nieuwsvoorziening omtrent de pandemie die heden plaatsvindt: het Corona drama. Hij vroeg zich af waarom we niets meer horen over het aantal doden rond het virus. Ook vroeg hij zich af waarom de medici zo'n dikke vinger in beslissingspap proberen te steken via dat zgn. "Red team". 
Ook las ik onlangs over de zorgen van de directeur van DNB omtrent de banken. Door de rem die van overheidswege op de economie wordt gezet zal de kredietwaardigheid van de maatschappij zodanig onder druk komen te staan dat hypotheken, maar ook bedrijfsleningen niet meer afgelost kunnen worden. De banken kunnen gaan omvallen en ook de pensioenfondsen lopen gevaar. Is dat het allemaal wel waard? Ik dacht het niet eerlijk gezegd. En dan lees ik dat volgens bepaalde leden van het Red team de beperkingen nog niet eens streng genoeg zijn?! Knettergek vind ik. 
Het zit mij allemaal niet lekker; de gezondheidszorg en al haar toeleveranciers vormen een merkwaardig kartel dat ik benoem als het "medisch industrieel complex", een term niet toevallig gelijkend op wat vroeger genoemd werd "het militair industrieel complex". De "zorg" is gewoon tot een verdienmodel verworden en daarin hebben partijen grote financiële belangen.
Ik ben helemaal niet zo van complot-theorieën, maar het bevalt me niet dat juist nu weer degenen die er het meeste aan verdienen proberen om de gang van zaken te beïnvloeden. Waarom zit Klaas Knot niet in dat "Red team" voor een ferme dosis tegengas?

Geen opmerkingen: