10 juni 2019

Direct al de derde plaats

Havikskruid
Vanmorgen redelijk vroeg wilden DIck en ik al op pad;er werd voor de middag regen voorspeld die overigens niet zou komen. Dick had een relatief korte wandeling bedacht waarbij we een aantal natuurvernieuwingsprojecten zouden gaan zien; van oorsprong boerenweilanden die langzamerhand werden omgezet naar natuurgebied. Ik was benieuwd.
Als gezegd gingen we vrij vroeg op pad en het was best wat aan de frisse kant; maar daarom niet getreurd; al snel werd het warmer en de spieren warmden het bloed op. Limburg blijft toch wel een van de mooiste plekken van het land. Dick kent deze omgeving op zijn duimpje. Ik ben hier al heel wat keren met hem aan de wandel geweest maar ook vandaag waren er toch weer stukken die ik voor mijn gevoel nog niet eerder had gezien. En daar hoorden zeker de genoemde omgezette weiden bij.
Volop kamille 
De diversiteit aan bloemen was nog niet zo gek groot; onvergelijkbaar met wat we vorige week in Roemeniƫ hebben mogen zien, maar het begin is er. Zelfs een deel van het gebied werd gebruikt om kadavers neer te leggen zodat aaseters konden gedijen; voorwaar een goed initiatief. Het gaat om aangereden wild en om dieren die dood in het bos worden gevonden.
Na de wandeling keken we La Grande Bouffe nog even af; het leek mij allemaal nogal komisch en onwaarschijnlijk dat je je kon dood vreten; dat doet toch geen gek.
Toen namen we afscheid; ik nam het restant van de wijn van gisteravond mee voor Roos die ik in Valkenburg zou ontmoeten voor onze bridgedagen met Dekker bridge. We zaten weer in het geweldige hotel "Schaepkens van Sint Feijth". We hebben ons voorgenomen om zo vaak mogelijk hier neer te strijken met Dekker Bridge. De combinatie van een heerlijk verblijf met bijzonder goed eten, de prachtige omgeving van Zuid Limburg en de goed bereikbaarheid per OV van Valkenburg en natuurlijk het avondlijk bridgen, willen wij zo vaak mogelijk genieten.
Lekker zonder rugzak lopen
En dat was vandaag zeker het geval. Ik pikte Roos op bij het station; ik was niet erg veel eerder in Valkenburg neergestreken met de bus vanuit Gulpen en had niet veel meer gedaan in het hotel dan mijn rugzak neerzetten.
We knapten ons wat op voor de bridge drive van vanavond en gingen naar de kennismakingsbijeenkomst. We ontmoetten de mensen waarmee we drie avond zouden gaan bridgen; het begon al behoorlijk geanimeerd; leuke lui!
Net als de vorige keer hebben we weer heerlijk gegeten; de kok van "Schaepkens" kan er wat van! Daarna nog even op de kamer uitbuiken en om half acht: "gaan met die banaan". Het ging best goed; ik kreeg vaak goede "handen", Roos wat minder maar desondanks haalden we de derde plaats met iets van 54 %;helemaal niet slecht.
Na afloop dronken we de fles Cahors leeg met z'n tweetjes op de kamer.

Geen opmerkingen: