27 april 2018

Onze geliefde vorst

Daar trekt de vrolijke stoet voorbij ter ere van
onze geliefde vorst.
Eerst dacht ik nog dat mijn - nieuwe - onderburen gek waren geworden; ik hoorde, terwijl ik in de badkamer bezig was het bonkend gedreun van muziek. Maar al snel hoorde ik dat dit was ter ondersteuning van de vrolijke klanken van koperen instrumenten: de fanfare kwam langs en natuurlijk was dat vanwege "koningsdag".
Niet veel later kreeg ik een WhatsApp-je van mijn goede vriend Peter C. die vroeg of we al weer terug waren van onze reis door Toscane. Hij maakte mij er terecht op attent dat het Remus en Romulus waren die ooit de stad Rome stichtten en niet Romus en Remulus, zoals ik - overigens na onterecht "corrigeren" - oorspronkelijk in mijn blog van 21 april had geschreven.
We wensten elkaar een fijne feestdag waarbij Peter toevoegde: "ter ere van onze geliefde vorst". Ik zat te hikken van het lachen om deze toevoeging en moest onwillekeurig denken aan wat "die Oranjes" allemaal voor NL hadden betekend.

Geen opmerkingen: