11 april 2018

Een oeroud trouwboekje

De omslag van het oude document
Mijn Duitse achter-achter-nicht - onze grootmoeders waren nichten van elkaar - beschikt nog over een trouwboekje van vele generaties geleden; in dat boekje stonden onze twee overgrootmoeders vermeld zodat we ook de namen van onze gezamenlijke afkomst, Roelof Landman en Artje Ariese konden afleiden.
Mijn aangetrouwde achterneef Karel deV is genealogisch bijzonder bedreven; van hem heb ik een hele stamboom gekregen tot ver voorbij de tijd van Napoleon. Zeer onlangs ben ik nog met dit document naar Friesland geweest om een oud afstammingsvraagstuk proberen te ontrafelen. En al eerder was ik bij verre familie in Nijkerkerveen samen met broer Jan.
Karel zou ook graag over de gegevens uit het oude trouwboekje willen beschikken; waarschijnlijk om die toe te kunnen voegen aan zijn database.
Gertie was zo vriendelijk om een scan van het document op te sturen.


Hier niet leesbaar maar roerende informatie

Geen opmerkingen: