16 april 2018

Marjorie en Hugo

Daar gaat ie dan! Officieel getrouwd.
Een aantal weken geleden had Marjorie mij gevraagd of ik haar getuige wilde zijn bij haar voorgenomen huwelijk met mijn zoon Hugo; ik voelde me vereerd met dit verzoek en heb er dan ook graag gevolg aan gegeven. En dat was vandaag; ja ja, ze zijn officieel getrouwd vandaag.

De vader van de bruidegom tekent als getuige
van de bruid
Ik was de getuige voor Marjorie, en Peter die voor Hugo. Ook zijn moeder Anneke en haar nieuwe partner waren van de partij. Waren de eerste plannen van Hugo om het allemaal zeer low-level en kleinschalig te doen zijn daar is het uiteindelijk een bijzondere dag geworden met een gezellige lunch en een trouwplechtigheid in de officiƫle trouwzaal van De Bilt, de zaal waar Anneke en ik ook in 1982 voor de ambtenaar verschenen.

Het bruidspaar met vader en moeder

De trouwfiets.
Hugo had een trouwfiets geregeld: met een bord JUST MARRIED en rammelende blikjes er achter aan. En Marjorie droeg eventjes een paar handgemaakte Hollandse trouwklompen, die toch te lastig bleken om op te lopen. Want we moesten nog naar de Kwinkelier, naar Bubbles & Blessings. 

De tabaksdoos wisselt van bewaarder
Daarna hielden we een lunch bij Bubbles & Blessings. Na een korte toespraak overhandigde ik daar aan Hugo de oude tabaksdoos, die al sinds de tijden van Evert van Elven, de overgrootvader van mijn overgrootvader Hendrik van Even, via mijn grootvader Evert van Elven en mijn vader Hendrik van Elven en mij in onze familie van Elven van vader op oudste zoon wordt doorgegeven. Het is nu aan Hugo (geb. naam Hendrik!) om deze te bewaren voor het nageslacht.

Geen opmerkingen: