05 augustus 2015

Op woensdag zweefvliegen

Foto: http://www.kzc.nl/
Vermoedelijk overviel ik haar een beetje; mijn nicht Vera. Afgelopen najaar hadden zij en haar man Klaus mij onverwacht met een bezoek vereerd; was ontzettend gezellig en vanaf die tijd hadden we elkaar een paar keer bezocht. Daarbij hadden we afgesproken dat ze een keer bij mij zouden komen eten op een woensdag; op woensdag gaat Klaus altijd zweefvliegen als het weer het toelaat, dus met name in de zomertijd.
Zweefvliegen schijnt een nogal sociaal gebeuren te zijn; heel gezellig met de niet-vliegende achterblijvers op het veld; vormt een hele familie zo bij elkaar.
Vera voelde er wel voor om vandaag bij mij te komen eten; als je het niet direct afspreekt dan komt het er vaak niet van; je moet het plooien tussen alle vakantieperikelen en de komende week gaan Roos en ik met de boot de waddeneilanden af en daarna wil ik eigenlijk wel naar de Eifel.
Ze wist niet hoe laat ze precies zouden omen; vind ik best, we zien wel en even over achten kwamen ze aan.
Eigenlijk had ik vandaag wel naar Spakenburg gewild naar de markt; er wordt dan o.a.. paling gerookt en warm gerookte paling vind ik een lekkernij om voor om te rijden. Maar vandaag niet; ik had geen rust en moest echt het maal voorbereiden; peentjes uit de tuin van Theo, Opperdoesjes van John en sucadelapjes van boerderij Boom en Bosch. Ze vonden het lekker en het was schoon op.
En dan onder het eten over vroeger praten, over onze ouders en onze grootmoeder in Amsterdam. We vinden dat duidelijk erg leuk en het verheldert soms dingen die je na al die jaren onduidelijk zijn gebleven. Was weer een heel gezellige avond en voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen: