14 augustus 2015

Gezellig naar de markt

Gebakken tong van de markt
Lekker om weer thuis te zijn. Vrijdag, marktdag. Ik laat niet graag een marktdag aan me voorbij gaan omdat ik het zo gezellig vind om al die bekende kramen langs te gaan; doe het al jaren, eigenlijk wel sinds ik op mezelf woon. Daarbij moet ik altijd ontzettend uitkijken dat ik niet veel te veel koop. Onlangs las ik dat het eten van fruit zo goed is om bij af te vallen. Eigenlijk at ik nauwelijks fruit, althans geen hapfruit; wel perssinaasappelen dus ik kwam goed aan mijn vitamine C, dat wel, maar gewoon een lekkere meloen of ananas was er eigenlijk zelden bij. En dat bevalt me zo goed dat ik met mijn handen op mijn rug langs de kraam van die rooie, Johan moet lopen. Hij heeft zulk lekker fruit dat ik de neiging moet onderdrukken om niet alles wat ik lekker vind ook maar in te slaan. In het begin kon ik mijn koelkast nauwelijks dicht krijgen, zeker niet in de tijd dat Theo, mijn moestuinier volop oogst voor me heeft.
Een doosje aardbeien, een mango, een meloen, perssinaaspappelen, een half bloemkooltje, doosje champignons en een paar James Grieve, mijn favoriete appel. Bij de kaaskraam een tweetal kazen gekocht en bij Marco de notenman wat walnoten. Smiddags nog naar de boerenmarkt in Utrecht geweest en wat vis gekocht bij de eerlijke visser en een stukje onvervalste roquefort. Ik kan er weer tegen dit weekend!

Geen opmerkingen: