19 november 2011

Occupy in Utrecht

Occupy tentenkamp in Utrecht bij het stadhuis
Toen ik voor het eerst las over de occupy beweging in de USA leek het mij een sympathieke actie. Zeker na het lezen van het boek "de pias van het pentagon" besefte ik nog sterker hoe een onbekende bovenlaag van "managers", of hoe je hen ook moet noemen, geweldig hun belangen uitspeelt ten koste van het algemeen belang. Natuurlijk is dat inherent aan het kapitalisme, maar de perverse vormen die dat kan aannemen zoals bijvoorbeeld bij de IJslandse crisis (ik noem die omdat ik de gang van zaken een beetje kan begrijpen), de uitwassen, daar kan ik geen begrip voor opbrengen. Ik beschouw dat als onzedelijk gedrag en daar protesteert deze club tegen denk ik.
Het doet me denken aan de Provo beweging destijds in Amsterdam, maar dan op wereldschaal. En provo heeft nogal wat in beweging gezet in die zestiger jaren. Dus.... wie weet?

Geen opmerkingen: