18 november 2011

M'n oude bureautje


Dit is mijn oude bureautje. Daarover heb ik best wat anekdotische vertellingen bijvoorbeeld van toen ik een jaar of veertien was en verliefd op het meisje aan de overkant. Ik zat achter m'n bureautje en zij op de zolder zogenaamd te lezen. Nooit wat geworden; we waren nog wat jong denk ik. (Haar naam weet ik overigens nog wel hoor). En ik heb er natuurlijk achter zitten studeren, zowel op de middelbare school (toen nog HBS) en later op de Universiteit (scheikunde). Toen ik op 21 jarige leeftijd het ouderlijk huis verliet is het bureautje achter gebleven en heeft mijn vader het gebruikt. Het is meeverhuisd naar hun nieuwe huis. Toen mijn vader was overleden (echt binnen een uur daarna) heb ik achter het bureautje gezeten en heb ik alle laden bekeken wat mijn oude vader allemaal had gedaan. Na het overlijden van mijn moeder is het weer in mijn richting gekomen en heeft het jaren op de zolder gestaan in mijn studeerkamertje. Eigenlijk niet gebruikt. Toen ik ging scheiden is het met me meegegaan en heeft het ook niet echt meer een functie gehad. En nu staat het daar maar en wil ik het kwijt. Zou het ontzettend leuk vinden als het weer een goede bestemming vond; zeker als het naar een kind gaat dat er echt aan gaat studeren.

Geen opmerkingen: