15 november 2011

Wijnoogst in Limburg

Druivenplukkers bezig in Zuid Limburg
Eerlijk gezegd vind ik de wijnverbouw in NL een beetje "would be". De producten die ik tot nu toe probeerde waren niet alleen peperduur maar ook nog eens van slechte kwaliteit. Er wordt in Europa, maar ook elders in de wereld zulke voortreffelijke wijn geproduceerd dat ik me erover verbaas dat de verbouw ook naar onze dreven begint op te rukken.
Nu weet ik natuurlijk best dat er in de Romeinse tijd ook wijnbouw was in NL, maar ik behoud mijn reserves. Dick houdt vol dat de NLse wijn best lekker is en een volgende keer gaan we ook uitgebreid proeven zo hebben we afgesproken.
Posted by Picasa

1 opmerking:

Richard Moretsoo zei

De wijngaard op de Foto ligt tussen Vijlen en Rott, gemeente Vaals.
Er worden met veel enthousiasme en vakkennis vele druivenrassen verbouwd en uitgetest om de beste rassen te selecteren die geschikt zijn voor verbouw in deze regio. Dit is erg succesvol, getuige de internationale prijzen voor de producten. zie:
http://www.wijngaardmartinus.nl/home/