21 november 2011

Hoe ver kun je gaan?

Eieren te koop in Nijkerkerveen
Zoals u wellicht weet koop ik mijn voedsel bij voorkeur van de producent. Melk, boter, kaas en kwark bij de zuivelboerderij Boom en Bosch in Groenekan, groenten bij het stalletje aan de Beukenburgerlaan en verder vrijdagmorgen op de markt op de Planetenbaan. Maar voor eieren had ik tot voor kort geen goed adres. Dat veranderde toen ik met mijn broer in Nijkerkerveen was, op zoek naar een voorouderlijke boerderij. Daar bleken eieren te koop en verder bleek ook dat in de tussentijd Amersfoort zo dichtbij was gekropen dat ik via het nieuwste station (Vathorst) heel makkelijk daarheen kon lopen. En de eieren zijn ongekend lekker en kakelvers en ook nog eens spotgoedkoop. Met m'n dalvrij abonnement haal ik tegenwoordig m'n eitjes aldaar. Tja, hoe ver kun je gaan in de geest van Slowfood.

Geen opmerkingen: