11 november 2010

Uitgemopperd?

De trouwe lezer(s?) van deze Blog zullen gemerkt hebben dat er niets meer verscheen de laatste tijd. En daar ben ik door mijn goede vriend Peter C op gewezen. Hij heeft mij dringend verzocht om weer regelmatig wat te produceren.
Eerlijk gezegd was ik een beetje uitgeblogd. Het medium leent zich voortreffelijk om wat irritaties van je af te schrijven of om je punt te maken in kwesties. Zo heb ik zeer uitvoerig mijn frustraties omtrent Slowfood NL uit de doeken gedaan. En dan zie ik nu een catalogus van de Stichting Zeldzame Huisdierrassen. Daar staat dan precies in wat ik eigenlijk als belangrijk element miste in SFN. Zoals altijd komen de dingen toch wel bij elkaar. Door SFN ben ik wel lid geworden van die Stichting, nietwaar? Vorig jaar, bij de presentatie van het presidium rond het Peelsch Heideschaap heb ik voor het eerst kennis gemaakt met die club. Inmiddels natuurlijk al lang contribuant/lid van deze stichting. Zo komt alles toch goed. Ik heb mijn inbreng gehad in SF en me zelfs even beschikbaar gesteld als landelijk voorzitter. Maar gezien mijn conservatieve instelling is het veel beter dat ik dat niet doe. Het gaat binnen SF toch primair om lekker eten en minder om het behoud van het culinair erfgoed inclusief alles wat daaromheen van belang is volgens Petrini, mijn grote inspirator. Uitgemopperd, hoewel......? Er zijn nog zoveel meer dingen die verbazen. Daarover meer de komende tijd.

Geen opmerkingen: