28 november 2010

Een kinderhoofdje

Deze betonnen paal bevindt zich achter het Centraal Station van Utrecht. Ze staat daar al jaren. Laatst heb ik deze plek eens opgezocht en er een foto van gemaakt. Het zal de lezer verbazen waarom ik dat heb gedaan. Welnu, jaren geleden heeft mijn oudste zoon, toen nog mijn zoontje van misschien een jaar of vijf het gepresteerd om hier achter deze paal naar de andere kant te glippen. Kennelijk had hij dat al eens eerder gedaan want hij zei: "kijk eens pap", en tot mijn verbijstering wurmde hij zich met gemak door de smalle spleet tussen de paal en de wand. Binnenkort zal deze plek misschien wel verdwijnen vanwege verbouwingen van het station. Maar door middel van deze Blog heb ik het fenomeen in ieder geval vastgelegd. Dat z'n hoofd zo smal was verbaast me werkelijk als ik er nu naar kijk.

Geen opmerkingen: