12 november 2010

Kwaliteit

Vanmorgen wilde ik een brief gaan posten. Bij het verlaten van mijn flat bleek dat het bovenluik naar buiten, de toegang tot het dak van onze flat, open stond. Ik had niemand toegang verleend tot het trappenhuis, ook had ik niets gehoord op het dak, maar tot mijn verbazing stond er ook geen trapje. Kennelijk was het luik opengewaaid; dinsdag was er een monteur geweest om de dakbeveiliging te verbeteren en die had zeker het luik niet goed afgesloten. Door de harde wind van vannacht is het luik opengewaaid. Dus direct onze service organisatie gebeld.
Gelukkig verscheen er na een heel gebel vanuit onze service organisatie een service man van het betreffende bedrijf. Deze constateerde niet alleen dat het dak niet goed was afgesloten maar tevens dat de pleister van het plafond ernstig was beschadigd en dat de rotzooi niet was opgeruimd; er lag nogal wat rommel op de overloop. Hij wilde dat zelf opruimen en vroeg om stoffer en blik, maar ik bood aan om dat zelf te doen.
Zo zie je wat een slechte kwaliteit van zo'n monteur negatief uitwerkt. Er moet apart iemand terugkomen om de problemen te herstellen; je verliest toch een stuk van je naam en het kost (veel) geld en levert slechts ergernis. Kwaliteit leveren is het belangrijkste wat er is in het maatschappelijk bestel, maar ook in je persoonlijk leven. Daarover meer....

Geen opmerkingen: