19 november 2010

Bij de kapper

Misschien om iets bij te dragen aan de lokale economie , misschien ook vanwege het idee, maar als het enigszins kan ga ik, wanneer ik in Spanje ben aldaar naar de kapper. Zo ook afgelopen maandag. We waren met de middagbus naar Sevilla gegaan waar we zo tegen het begin van de avond aankwamen. De kapper tegenover de freiduria bij de Puerta del Carne stond te kletskousen met iemand voor de deur van zijn "peluqueria", Zodoende kon ik direct instappen in de kappersstoel. Deze oude rot in het vak, met een zwaar doorrookte stem en reutelend van al het roken dat hij in zijn leven heeft gedaan, knipt met een zorgvuldigheid die ik heel bijzonder vind. Alles met het handje en dus met de schaar en het scheermes. Nek keurig uitgeschoren en na afloop ook de cegas, de wenkbrauwen even kort geknipt.
Daarna hebben we nog wat kippenpootjes en inktvis gescoord bij de freiduria, een plekkie aan de straat waar het verkeer langslawaait, maar waar ik me altijd zo fijn voel bij een bezoek aan Sevilla. Glaasje "wit" erbij en genieten maar. Het wordt wel snel kouder om deze tijd van het jaar. Nog wat langs de Giralda geflaneerd en een ander plekje gezocht en nog wat gegeten en gedronken. Heerlijk die sfeer. Ik ben dol op Sevilla
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: