01 juli 2022

Op naar Limburg

 Roos was gisteravond al naar de Bilt gekomen; ik had haar gezellig van de trein gehaald; zij meldde mij onverwacht van haar komst terwijl ik aan mijn avondwandeling bezig was; snel plan veranderd en zodoende was ik ruim op tijd om haar trein te zien binnen rijden. Gezellig dat ze er weer was. Een ijsje bij de banketbakker was het plan, maar daar hoorden we dat er binnen 20 minuten een hevige bui werd verwacht dus hup weg wezen. We liepen naar de bushalte en al snel konden we instappen. Niet dat wij bang zijn voor een beetje regen, maar Roos had kwetsbare papieren bij zich voor haar afspraak aanstaande dinsdag en die mochten niet nat worden.
Vanmorgen werd ik wakker en tot mijn verbazing was Roos al op; ik had vast liggen slapen en had niet eens gemerkt dat ze al was opgestaan. Ze heeft het maar druk met al haar zichzelf opgelegde taken. Nou ja, ze doet het met plezier. Ik maakte een ontbijtje en daarna gingen we op weg naar Limburg. 
Vanuit Maastricht hadden we de stoptrein en stapten we uit in Houthem-Sint Gerlach, een grappig station met een houten optrekje prominent aan het perron. Deze keer niet langs de Geul maar aan de noordzijde van het spoort zochten we aan de hand van een track onze route door bos een bouwland; mooi gebied met veel geklim; lekker voor de kuitspieren. Als goede bekenden werden we begroet bij het hotel en boekten we in. Snel even douchen en omkleden en naar de kennismakingsbijeenkomst. Deze keer een forse groep deelnemers. We scoorden heel fatsoenlijk en waren vierde in het veld; de verschillen waren wel heel erg groot deze keer; pure beginners en echte wedstrijdspelers kreeg ik de indruk. Nou ja, komt wel goed.

Geen opmerkingen: