10 juli 2022

Op naar Kempten

Prachtig bouwwerk met station Heerlen

We hoefden niet vroeg op te staan in het simpele hotelletje dat Roos had gevonden hier in Valkenburg. Behoorlijk uitgebreid ontbijt, lekker geslapen; wat wil je nog meer. Vlot naar Heerlen en de opstapplek voor de bus snel gevonden (dachten we har har). Ik belde even naar Helga van H&W om te melden dat we er al waren; ze hadden een goede rit en zouden binnen 10 minuten in Heerlen zijn. Wij liepen intussen naar de juiste ontmoetingsplek en daarbij konden we goed zien hoe bijzonder station Heerlen uit de verbouwing was herrezen; werkelijk schitterend geworden met een Oosters aandoend uiterlijk. Even verderop zagen we de bus die aan haar eerste "stop" van drie kwartier was begonnen. Het overig gezelschap had er al een forse reis opzitten terwijl wij vers ons plekje innamen, voor in de bus. Leuk even bijgepraat met Will, de "W" van H&W met dubbelfunctie van chauffeur en bridgeleider tijdens deze reis. Was ons de vorige keer bijzonder goed bevallen; we verheugden ons op deze reis.
En daar gingen we, met de prachtige bus op weg naar Kempten in Beieren. Officieel betrof het een bridgereis met excursies; voor ons tweetjes meer een wandelreis met bridgen in de avonduren.
Het was een forse rit naar Kempten, zelfs voor ons die pas om 11 uur op weg gingen daar waar Will en Helga al om 7 uur waren gestart. Onderweg stopten we een paar keer waarbij Roos en ik vooral even de benen gingen strekken terwijl de anderen koffie dronken. Onderweg genoot ik van het heuvellandschap waar we doorheen gleden; prachtig zo volop in de zon. Het had er de vorige week nog geregend, dus alles zag er lekker fris uit. Uiteindelijk kwamen we aan in hotel Waldhorn (deed me steeds denken aan Schuberts' "und wenn im Wald ein Jagdhorn schallt, dann klingelt ihr Fensterlein"). Heerlijk zo'n knapperige Beierse Schnitzel gegeten. Menigeen klaagde dat die zo groot, te groot was, maar ik smulde er van! Beloofde wat voor de komende dagen. De eerste avond geen bridge, maar even op het terras en op tijd naar bed.