08 juli 2022

Het Willems pad bij Dalfsen

 

Het Willems pad

Een kleine twee jaar geleden, toen Roos eigenlijk nog maar net in Wijhe was neergestreken, heb ik erg veel gewandeld in de buurt van Dalfsen. Het kent een mooie omgeving van bos en boerenland en hier en daar ook wat waterpartijen van een meer dan gewone schoonheid; stromend water en kikkerpoeltjes. Eén paadje was ons daarbij al opgevallen. En nu dachten we onlangs een nieuw paadje te hebben ontdekt: het Willems pad, een zijpad aan de klinkerweg die langs het station komt. Dat pad was zo fraai qua bloemen dat ik vandaag besloot om het opnieuw te gaan belopen en vooral om foto's te maken van al die bloemenpracht; dat laatste om aan Joke te laten zien hoe mooi die natuurlijke bloempartijen zich ontwikkelen in de wat nattere gebieden.
Jacobs kruiskruid

Nu had ik bij eerste betreding van het Willems pad, samen met Roos al sterk het gevoel dat we dit pad al eerder hadden gelopen en dat het feitelijk het zelfde pad was dat we in vorige jaren hadden bewandeld vanuit de andere richting. Het daar bij behorende kikkerpoeltje zagen we niet zo snel. Maar vandaag liep ik vanaf de klinkerweg het pad in en aan het eind heb ik nog eens goed gekeken en inderdaad, het was het zelfde pad, maar nu zeer intensief van kleur voorzien door het Jacobs kruiskruid in beide mij bekende varianten. Het kikkerpoeltje lag verscholen achter een dikke rietkraag, maar je kon de sporen nog zien van de invalide wagen die we hier bij een eerder bezoek hadden zien staan.

Geen opmerkingen: