30 maart 2021

Analyse van de gegevens van de Corona-app

 Met veel tam tam werd de Corona-app gelanceerd; degenen die er gebruik van maken krijgen een signaal wanneer ze in de buurt van een positief bevonden persoon komen, afhankelijk van de afstand en de duur van de ontmoeting; althans, dat is wat ik in grove lijnen van de functionaliteit van deze app heb begrepen. Waar het mij om draait is dat er uit deze gegevens resultaten kunnen worden getrokken met betrekking tot de wijze waarop overdracht van het virus plaats vindt. Daarover is mij niet veel geworden, althans in de Trouw heb ik daar nog niet over gelezen. Wel hoor ik uit mijn omgeving - niet van Facebook hoor, maar van RIVM zijde - dat virusoverdracht, c.q. besmettingen vooral in de huiselijke kring plaats vinden en niet bij kort contact in de buitenlucht. Als dat het geval is, laat het dan ook weten opdat de mensen die lekker aan de wandel zijn niet meer angstig om zich heen hoeven te kijken. En zou museum bezoek daadwerkelijk zo'n ultiem gevaar zijn voor overdracht?

Geen opmerkingen: