05 maart 2013

Voorheen Coen van Loo

De resten van het tuincentrum annex
diervoedingszaak in Bilthoven
Eigenlijk vanaf het moment dat we in Bilthoven woonden kende ik deze plek. We woonden nog maar net op de Hoflaan of ik had al tropische vogels op zolder; die had ik ook in Amstelveen waar ik met Lien woonde en die hobby heb ik toen voortgezet. Via de Vogelclub "Onze Vogels" leerde ik een klein, rommelig achteraf zaakje kennen, eigenlijk niet meer dan een schuur, waar een al wat oudere man (zo van mijn huidige leeftijd denk ik har har), Coen van Loo vogelzaad verkocht. Leuke hobby, maar helaas, toen ik ging forensen naar Delft en we ook kleine kinderen hadden kwam de klad in die vogelhobby. De verzorging liet veel te wensen over en ik heb de hele zaak weggedaan. Weer later namen we kippen. En het voer voor de kippen kocht ik ook daar bij Coen. Hij heeft die zaak overgedaan aan een zoon van de firma Hak; aardige rustige kerel die de zaak wel opknapte maar wel klein hield. Ook hij deed de zaak over aan iemand anders; daarna werd de zaak steeds groter en professioneler. Er werden ook kleine huisdieren verkocht, ik geloof zelfs vogels en tropische vissen en allerlei attributen voor die dieren. En natuurlijk voer en zaagsel, stro voor paarden, tuinplanten en plantgoed voor in de moestuin. Het werd een stevige negotie, gehuisvest in een voor Bilthoven forse hal. En die is enkele weken geleden helaas in de hens gegaan. Roos en ik waren op een zondag op weg naar het station. Een hele drukte met brandweerwagens. We hadden niks in de gaten maar er was brand uitgebroken. Eenmaal op het station zagen we de rookwolken van de plek drijven. En het heeft nog een paar dagen wat gerookt en gestonken en nu ligt het daar maar; een geweldige troep van (half)verbrande zooi.
De zaak is gelukkig heropend in Maartensdijk. 

Geen opmerkingen: