26 maart 2013

Bontmuts laten liggen

Bij de kookcursus. Foto Melle G.
Eerlijk gezegd zag ik een beetje boel op tegen deze dag. Waren we zondag ontzettend moe terug gekomen van een weekend heel hard werken op Texel (ik heb nog een dag pijn in m'n armpezen gevoeld) daar hda ik voor de maandagavond afgesproken om deel te nemen aan een smaakbelevings- annex kookavond bij Koken bij de Molen in Laren. Een jaar of twee eerder had ik daar al eens aan deelgenomen en had bij die gelegenheid een aantal kooktechnieken af kunnen kijken. Zo rond de kerst kwam ik Melle G. toevallig tegen; hij is één van de drijvende krachten achter Soil Amersfoort, een initiatief om ecologisch verantwoord koken te stimuleren. Soil werkt nauw samen met Koken bij de Molen, vandaar mijn aanwezigheid aldaar. Gelukkig kon ik met Melle mee terug rijden; hij bracht me tot bij station Bilthoven waar mijn fiets stond. Maar de volgende morgen had ik alweer zeer vroeg afgesproken met Adriaan V. om vogels te gaan kijken bij de Oostvaardersplassen net als enkele weken geleden. Dus om 5.30 weer opgestaan; ik was hoogst verbaasd dat m'n wekker ging en moest m'n kop schudden om te realiseren waarom ik op moest staan. Maar daar had ik geen spijt van; ondanks de ijzige koude hebben we de excursie gemaakt en weer heel wat gezien. Nieuwe soorten voor mij waren de kramsvogel, de watersnip en het volle zicht op een heggemus. Een scharrelende vos konden we dankzij de telescoop van Adriaan goed observeren. Helaas had ik in de trein mijn prachtige bontmuts van Coby Dogger laten liggen. Het  gebeurt mij als ervaren treinreiziger eigenlijk nooit dat ik iets vergeet, maar nu wel door het slaapgebrek denk ik. 'sMiddags heb ik even een uurtje geslapen en opnieuw de verbazing waarom de wekker ging; we gingen bridgen; de paasdrive, net als vorig jaar. We werden vijfde; helemaal geen slecht resultaat! Van de weeromstuit hebben we tot half twee lekker zitten pimpelen alvorens de koets in te duiken. Heerlijk geslapen en moeten constateren dat het allemaal best meeviel. 

Geen opmerkingen: